mirabela
Moderator
 Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
|
|
Go WEST! Artisti romani cu succes international
Cucerirea Europei incepe prin muzica! Din ce in ce mai multe piese romanesti invadeaza topurile muzicale europene. Dupa succesul trupei O-Zone, a venit acum randul altora: DJ Project, Morandi, Mihai Traistariu, Akcent, Activ, Impact, Sistem...
Toti artistii viseaza cariere internationale. Dar iata ca unii dintre romanii nostri au sanse reale... Cativa au semnat deja contracte cu case de discuri din strainatate, fiind lansati pe pietele locale. Succesul pieselor romanesti e conditionat de versuri intr-o limba de circulatie internationala, de preferinta engleza. Strainilor pur si simplu le-au placut piesele – poate nici nu au stiut ca sunt cantate de artisti romani.
Mihai Traistariu a fost unul dintre cei care au dat startul. Dupa succesul de la Eurovision, „Tornero” a inceput sa fie difuzata la posturile de radio din 29 de tari, iar case de productie din 10 tari (in afara de Romania si Republica Moldova) i-au oferit contracte pentru comercializarea albumului. In Finlanda si Malta a intrat deja in topuri noul single, „Dimmi si o no” („Spune-mi da sau nu”), o piesa tot pe tiparul „Tornero”, asa cum au cerut casele de discuri de peste hotare. Lansarea piesei a avut loc in Islanda, la finala nationala pentru Eurovision. Mihai are deja 5 fan-cluburi in strainatate, in Suedia, Rusia, Grecia, Polonia si Republica Moldova, iar pagini pe internet in Danemarca, Suedia, Olanda, Rusia, Grecia, Polonia, Malta.
DJ Project a starnit interesul Europei inca din 2005. Anul urmator le-a adus contractul cu Universal Music, cea mai mare casa de discuri din lume. Single-ul „Before I Sleep“ (varianta in limba engleza a piesei „Privirea ta“) a fost lansat in octombrie pe piata din Marea Britanie, considerata cea care impune tendintele internationale. Trofeul Best Romanian Act la MTV European Music Awards 2006 a venit ca o incununare a succeselor lor.
Akcent a promovat in Europa „Kylie”, varianta in limba engleza a piesei „Dragoste de inchiriat”, difuzata intial in Olanda , apoi si in alte tari. Datorita succesului sau, „Kylie” a fost lansata pe single in Olanda, Suedia, Germania, Franta, Norvegia, Danemarca. Piesa a urcat in topurile radiourilor europene pana pe locul I in tari ca Suedia, Danemarca si Rusia. Al doilea single a fost „Jokero” (locul I in Bulgaria si locul 7 in Suedia), iar vara trecuta a venit randul melodiei „French Kiss”, ajunsa Number 1 in Italian Dancefloor Best of 2006. O alta cifra impresionanta au atins vizionarile clipului „Jokero” – 300.000 de vizionari, pe site-ul Youtube, cifra similara cu performantele unor clipuri internationale de succes.
Morandi au dus Romania in World Chart Express, devansand Cold Play, U2, Shakira si Jamoroquai. Trupa s-a lansat in strainatate cu aceeasi piesa cu care s-a lansat si in Romania, „Love Me”. Baietii spun ca succesul acesteia a fost asigurat de sound, ea fiind difu-zata in heavy rotation de radiouri din Bulgaria, Portugalia, Rusia etc. Apoi, piesa a fost lansata pe single in Bulgaria si Rusia, iar „Beijo (Uh-la-la)“ in Cehia, Portugalia si Ucraina, ambele clasandu-se in Bulgaria si Rusia pe primele locuri ale topurilor.
Sistem a fost trupa cu care Romania „a intrat“ in U.E. - ei au concertat la Bruxelles, la evenimentul ce a marcat aderarea Romaniei la UE, fiind apoi invitati la Berlin, la cel mai mare eveniment de Revelion din Europa. Organizatorii acestuia au estimat ca peste 1 milion de spectatori au sarbatorit intrarea in 2007 in fata Portii Brandenburg. „Pur si simplu nu am putut vedea unde se termina publicul. Era full pana in capatul bulevardului – 1,6 km de lume!”, spun ei uimiti. „La Berlin oamenii au aplaudat dupa fiecare piesa, semn ca le placea ce vedeau, iar pe «Funky Town», pentru ca e un hit international, foarte multi au si dansat
_______________________________________ traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu! citeste regulamentul
|
|