tokiohotelove
Vreti sa stiti cat mai multe despre celebra trupa Tokio Hotel haide sa aflam.
Lista Forumurilor Pe Tematici
tokiohotelove | Inregistrare | Login

POZE TOKIOHOTELOVE

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sarmaluta2002
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 50 ani
tokiohotelove / Scoala. / desenul Moderat de Seth, darkangel, just_me, mirabela, ramonik_th
Autor
Mesaj Pagini: 1
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
ok stiu k multe nu stiti sa pictati eu ma pricep pe mine chiar ma relaxaza  mai ales in aier liber langa un pesaj pe masura

_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
just_me
Moderator

Din: Tokyo
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 891
eu is varza la pictura!!adic la cea pe foai ca pe sticla imi iese bine!!

_______________________________________
Ating,sarut,iubesc.sentimente ce ma coplesesc.Plang,beau,fumez fapte pt a te uita doua inimi ce nimeni nu le va lega,doua suflete inchise pe vecie,doua destine despartite.Si totusi sunt drogat de iubirea ce canva ma ridicat...ma facut sa prind aripi si sa zbor pana la cer...dar tu ma invatai sa sper...tu mai invatat tot pana acum....cu tine faceam orice lucru nebun...cand ai plecat aripile mi le-ai luat si am cazut din cer...si m-a sarutat altcineva....moartea cu buzele ei de catifea...

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
pai k sa pictezi bine nu inseamna sa fi profesionist

_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
diana_tomitza
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 430
is destul de buna si imi palace ff mult desenul

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
ma bucur si mie avem ceva in comun

_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
IOANA
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1238
urasc desenu    

_______________________________________


pus acum 17 ani
   
Black*Queen
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 242
e materia nmea preferata :X:X:X:X:X:X:X:X yo am 6 ore de desen pe saptamana
is la lcieu de arte


pus acum 17 ani
   
IOANA
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1238
e misto asa dar nu urasc sa desenez chiar imi face placere ci sa stau la acea ora mi se stica toata ziua {ramonik stie dc }

_______________________________________


pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
super si am inca ceva la care ne potrivin in afara faptului k si eu ador cimitirele

_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
Arte plastice 

Pana spre sfarsitul secolului 18 artele plastice in Tarile Românesti urmau doua traditii disticte: cea bizantina (cele doua state românesti si zona ortodoxa reprezentata de românii din Transilvania) si cea occidentala (zonele din Transilvania locuite de sasi, maghiari, secui si zona Banatului locuita de svabi). Aceasta divizare, chiar mai stricta in arta decat in arhitectura, unde interferentele stilistice erau chiar frecvente, a fost cauzata de rigorile programelor inconografice impuse de religie, desi, in unele biserici ortodoxe din Transilvania, se pot observa clar lucrari influentate de curentele occidentale (picturile in stil gotic din biserica satului Strei, in prezent in judetul Hunedoara, datand din secolul 14).

Existenta unei traditii bizantine vechi a fost dovedita de inflorirea picturii murale in Valahia in secolul 14. Picturile de pe peretii bisericilor princiare din Curtea de Arges, realizate intre 1362-1366, constituie una din cele mai impunatoare compozitii de tip mural bizantin din secolul 14 si un model pentru pictorii murali din Tarile românesti si Transilvania, integrata intr-o adevarata scoala de pictura. Pe langa trasaturile (modele arhetip si canoanele imobile contemplative) impartite in mod obisnuit cu intreaga lume est ortodoxa, pictura româneasca - pictura murala, miniaturile, gravurile liturgice, lucrarile arginate sau aurite (Cele patru evanghelii realizat de Gavriil Uric in 1429, primul pictor român cunoscut, care este acum in Biblioteca Bodleiana din Oxford) - are trasaturile ei specifice. Frescele din Valahia secolului 16, dar mai ales exceptionalele picturi exterioare care decoreaza peretii manastirilor din Bucovina, Moldova de nord (Voronet - 1547; Moldovita - 1532-1537; Sucevita - 1582-1598), prin compozitia lor armonioasa, bine echilibrata relatie intre intreg si detalii, stralucirea culorilor reprezinta ultima epoca infloritoare in istoria picturii bizantine dupa caderea Bizantului.

Sculptura ocupa un loc modest in Evul mediu in principatele din afara arcului carpatic, monumentele de tip bizantin fiind in general lipsite de decoratiuni sculptate. Una din putinele exceptii este Biserica episcopala din Curtea de Arges, cu multe decoratii de origina caucaziana si araba. In Transilvania este subordonata stilului religios catolic abordat. Detasarea de canoanele bizantine, caracteristic secolelor 17 si 18, va atinge o culme in secolul 19 cand caracterul laic a aparut in arte si care mai tarziu a fost adaptat vietii moderne atat ca subiect (portrete si scene istorice) cat si in tehnica (pictura de sevalet) sau curente artistice (academism si romantism). Au fost introduse de artisti straini, care au venit din Austria, Germania, Polonia, Italia, la chemarea marilor boieri care le comandau portrete de familie.

La inceputul anilor 40 din secolul 19, au aparut primii artisti români educati in vest, in principal in Germania, iar dupa 1850, moda franceza si-a facut loc in pictura. Theodor Aman (1831-1891) si Gheorghe Tattarescu (1820-1894), reprezentanti ai academicismului, sunt primii beneficiari ai educatiei parisiene. Nicolae Grigorescu (1838-1907), care a introdus pictura in aer liber in arta româna si Ioan Andreescu (1850-1882) isi completeaza educatia alaturi de pictorii din Barbizon in timp ce Stefan Luchian (1868-1916) asimileaza la Paris experienta impresionista. Prin ei pictura româneasca isi face stralucita intrare in zona modernitatii. Cele trei mari personalitati artistice reprezinta in acelasi timp trei tipuri de receptie si sensibilitate. Portretele de taranci ale lui Grigorescu prine de efuziune si mandrie tinereasca, sunt remarcabile, vocatia lui Andreescu pentru peisaje respira un aer de sobrietate si meditatie, in timp ce Luchian adauga o intensitate tragica la delicatetea si gratia florilor sale, care i-au adus un mare renume. In acelasi interval de timp, se observa o reinoire a idiomului sculpturaal prin imersiunea in folclor atinsa de Dimitrie Paciurea (1873-1932) si Constantin Brancusi (1876-1957). Paciurea, primul sculptor român inzestrat cu viziune monumentala, a explorat inclinatiile mitologige si fantastice ale vechilor creatii folclorice (himere si sfincsi). Stabilit la Paris in 1904, Brancusi va restructura, prin simplificari geometrice, intreaga arta a secolului 20. Putine din operele sale se afla in muzee românesti: Rugaciune, Sarutul, Domnisoara Pogany, Cumintenea pamantului etc. De notat sunt de asemenea monumentele de la Targu Jiu, consistand din Coloana fara sfarsit, Masa tacerii si Poarta sarutului (1936-1938), dedicate sodatilor cazuti in primul razboi mondial.

Perioada interbelica diversifica si imbogateste pictura româneasca, care absoarbe experienta impresionista si a altor curente. Nicolae Tonitza (1886-1940), Francisc Sirato (1877-1953), Camil Ressu (1880-1962) si Lucian Grigorescu (1894-1965) se afla printre numele cele mai cunoscute. Merita sa fie mentionate si nume ca Gheorghe Petrascu (1872-1949), a carui opera este caracterizata de natura materiala a expresiei, eliminarea narativyului din pictura, energia si nobleetea atitudinii si Theodor Pallady (1971-1956), prieten cu Matisse, caracterizat prin rigoarea in compozitie si paleta discreta de culori.

Perioada comunista a incercat sa limiteze arta, ca si in celelalte domenii, in cadrul dogmatismului ideologic, dar ca si in alte parti, subminarea canoanelor ideologice a luat forme diverse: cultivarea oneirismului si simbolismului de catre Ion Tuculescu (1910-1962), a sintezei cromatice de Alexandru Ciucurencu (1903-1977), a realismului esentializat si dramatic de Corneliu Baba (1906-1998) etc. In sculptura artisti deosebiti au fost Ion Jalea (1887-1983), Cornel Medrea (1889-1964) si Vida Géza (1913-1980) in sculptura monumentala, Oscar Han (1891-1978) si Gheorghe Anghel (1904-1966), a caror statui ale marilor personalitati românesti sunt remarcabile prin profunzimea spiritului.

Modificat de mirabela (acum 17 ani)


_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
ORIZONTURI PLASTICE. O PERSPECTIVA ASUPRA ARTEI CONTEMPORANE ROMANESTI
REDESCOPERIREA LIMBAJULUI

In primii ani ai deceniului sapte, in arta romaneasca lucrurile intrasera incet pe o directie oarecum normala. Propagandistii anilor '50 isi cam cheltuisera avantul rhetoric, loturile de tractoare sosite din U.R.S.S. nu mai faceau obiectul major al creatiei artistice, iar cei insarcinati cu verificarea sevaletelor si a pensulelor artistilor suspecti se cam lenevisera si ei. Ochiul putea iarasi, chiar daca nu era eliberat cu totul de precautii si de sfieli, sa se din bucuria pura a culorii si din geometria legitima a desenului. Insa, de vreme ce "picturalitatea" picturii fusese reafirmata si alfabetul ei repus in circulatie, se nastea de la sine o problema noua: incotro se indreapta arta contemporana, care este sensul ei intim si cum poate fi determinat orizontul sau moral?

RUPTURA SI CONTINUITATE

Aparuta abrupt, schimbarea de regim din Romania a gasit arta plastica intr-o situatie de supravietuire. Aceasta supravietuire avea loc, insa, in conditiile unui climat general de o extrema ostilitate si ale unei amenintari directe venite din partea amatorismului, puternic sustinut in ultimii ani si abil promovat politic prin Festivalul national "Cantarea Romaniei". Cam 3 segmente mari s-au coagulat, in aceste conditii, in arta profesionista, si ele realizau un oarecare echilibru de ansamblu: primul era acela al colaborationistilor institutionalizati si al pictorilor de curte in care intrau, cu grade diferite de implicare (si cu grade diferite, in general!) nume ca Viorel Marginean, Sabin Balasa, Vasile Pop Negresteanu, Constantin Piliuta si multi altii fara autoritate, dar si artisti mult mai complecsi cum sunt Ion Bitzan si Ion Setran care, dintr-un opportunism care ar merita o atentie mai mare si o analiza mai amanuntita, au acceptat un negot direct si explicit cu regimul. Cel de-al doilea segment ii includea pe acei artisti care au reusit sa se faca acceptati atat la nivelul propagandei de partid, cat si la nivelul larg al opiniei publice, fara compromisuri amendabile si fara concesii evidente. Cel de-al treilea segment reprezinta, intr-un anumit fel, o atitudine artistica alternativa, dar alternativa nu atat prin tehnici si materiale - desi, in anumite cazuri, si in felul acesta -, cat prin pozitia morala, prin iconografie si prin aspiratiile estetice si doctrinare, ultimele mai degraba implicite. Aceasta categorie era reprezentata de gruparea din jurul lui Paul Gherusim, grupul prolor in primul rand, dar si de miscarea mai ampla, de natura spiritualista, alcatuita preponderent din artistii care au debutat in deceniul sapte. Exista vag si un al patrulea segment, dar unul difuz si cu putine sanse de coagulare din pricina suspiciunii si a ostilitatii oficiale, acela care privea expresiile si atitudinile neconventionale in acceptiunea stricta a cuvantului. Exprimat mai mult individual decat ca o tendinta larga si explicita, acest comportament artistic ii avea ca protagonisti de frunte, printer altii, pe Geta Bratescu, Ion Bitzan, Ion Grigorescu, in timp ce unii dintre pionierii sai, Paul Neagu, de pilda, sau Stefan Bertalan, erau plecati deja de mai multi ani din tara.

INTRE DERUTA SI CRISTALIZARE

O astfel de imagine, fie ea si sumara, care priveste ultimii ani ai regimului communist, este foarte importanta, pentru ca pe structura ei se vor manifesta marile tendinte din perioada care urmeaza anului 1990. Segmentul de mijloc, cel official, a continuat sa se manifeste constant, egal cu sine si cu asteptarea publicului sau, iar segmental spiritualist a inceput lupta pentru suprematie in conditii destul de bizarre. Imediat dupa canonada din decembrie, pictura romaneasca, de la amatorii halucinati si pana la personaje cu anumite pretentii de sobrietate, a descoperit, de multe ori cu o vehementa suspecta, valorile crestine si marile promisiuni ale artei religioase.
Desfasurata in perioada Craciunului si a anului nou, izbucnita brusc, asemenea unei revelatii, si sfarsita intr-o baie de sange, Revolutia romana a fost resimtita drept un semn messianic si o certa slobozenie la mantuire. Nu se putea intra in nici o sala de expozitii fara a fi intampinat de valuri de sange si baloti de spini impletiti in coroane, de paduri de cruci si tone de piroane. Inclusiv aceia care, cu doar cateva zile in urma, ii pictasera in atitudini hieratico-martiale pe demiurgul din Primaverii si peingereasa lui azurie, ca in viziunile celeste ale lui Balasa, s-au trezit robotind din greu la urcusuri pe Golgota si la rastigniri. In aceste conditii, cel care si-a propus declarat salubrizarea acestei zone de aluviunile subculturii, de vulgaritatile oportuniste si de necontenitele gesticulatii sterile, a fost pictorul Sorin Dumitrescu. Pe fondul si in prelungirea grupului Prolog, el a infiintat Fundatia Anastasia, in al carei program se regaseste explicit ideea reconcilierii culturii cu spatial cultic. In galeriile Catacomba, unde s-a promovat cel mai coerent proiect din ultimii 10 ani, arta religioasa si spiritualista, in sens larg, a fost curatita de toti parazitii initiali. In jurul acestei galerii s-a nascut si s-a fortificat segmental neotraditionalist din arta noastra de astazi, care impaca, intr-un mod destul de ciudat, un anume conservatorism doctrinar cu o reala deschidere catre experimental ethnic, materialele neconventionale si catre diversitatea limbajelor. Cea de-a doua mare tendinta coagulata in acesti ani este cea experimentala propriu-zisa, aceea a formelor alternative de gandire si de exprimare artistica. Palid si aleatoriu inainte de '90, acest segment a devenit tot mai coerent atat datorita noilor posibilitati de informare de care artistii au beneficiat fara restrictii, cat si sprijinului financiar si logistic pe care Centrul Soros pentru Arta Contemporana l-a acordat acestei tendinte. In rest, lucrurile au ramas oarecum la fel. Intre polul neotraditionalist si cel sincronist continua sa se manifeste, egala cu sine, arta de echilibru: polimorfa, confortabila, frumoasa, decorative si sigura, capabila sa ofere garantii serioase ca putem intra, fara tulburari prea mari, si in mileniul urmator. Care, vorba rastalmacita a lui Malraux, va fi unul al globalizarii sau nu va fi deloc!


Daniela Chirion
Ipostaze
ulei pe panza



Oscar Han
Intaiul sarut
1926, bronz



Lucrare de George Apostu



Florin Mitroi
Portret
tempera pe hartie


INSIGHT, iarna 2002/2003


_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
ramonik_th
Moderator

Din: Bill's heart
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1188
URASC DESENUL....MOR DE PLICTISEALA!!!e cea mai plictisitoare ORA!!

si mai si decat istoria


_______________________________________

"Vreme trece , vreme vine;/Toate-s vechi si noua toate,/
Ce e rau si ce e bine;/Tu te-ntreba si socoate."





pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
hai sa vad arat primele mele desene 

desenul hai vad arat primele mele

35.6KB


_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117


desenul

33.7KB


_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
sa nu ma criticati prea rau k sunt incepatoare ok¿?¿?¿??¿

_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
mirabela
Moderator

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1117
stiu k pictez urat dar nu zice nimeni nimic¿?¿?¿?

_______________________________________
traieste clipa!niciodata nu e prea tarziu!
citeste   regulamentul

pus acum 17 ani
   
darkangel
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 512
la desen e tare profa vine p la si un sfert......e de treaba nu pictam ii zicem k pictam aksa si facem diferite jocuri ......sau barfim la ora s-a intamplat o data sa o vb urat k nu imi convenea ceva si era in spatele meu  

_______________________________________


pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la